اتحادیه‌ی اروپا دیگر به دیپلمات‌های ایران روادید نمی‌دهد

دویچه‌وله

اتحادیه‌ی اروپا صدور روادید برای دیپلمات‌ها و وابستگان دولت ایران را متوقف کرد. آنان دیگر از هیچ یک از ۲۷ کشور اتحادیه‌ی اروپا روادید دریافت نخواهند کرد.

به گزارش روزنامه «فایننشیل تایمز آلمان»، دیپلمات‌های بلندپایه‌ی اتحادیه‌ی اروپا توافق کردند که «مدت زمان بررسی درخواست روادید از سوی دیپلمات‌ها و دارندگان گذرنامه‌های دولتی ایران» را طولانی کنند. این مساله در نامه‌ی دولت سوئد، رییس ادواری شورای اتحادیه‌ی اروپا، به ۲۷ کشور عضو اعلام شده است. مطابق آن، «این کشورها دیگر تا اطلاع بعدی مجاز نیستند، درباره‌ی درخواست روادید تصمیم بگیرند».

بر این پایه، دیپلمات‌ها و وابستگان دولت ایران، تا اطلاع بعدی روادید تازه‌ای دریافت نخواهند کرد و روادید‌های کهنه‌ی آنان نیز دیگر تمدید نمی‌شود. اگر چه درخواست روادید دیپلمات‌های ایرانی از سوی کشورهای اتحادیه‌ی اروپا رد نمی‌شود، ولی روادیدی هم برای آنان صادر نمی‌شود.

این اقدام اتحادیه‌ی اروپا، از اعتراض‌های این اتحادیه علیه بازداشت کارمند سفارت بریتانیا در تهران فراتر می‌رود. اتحادیه‌ی اروپا روز جمعه (۳ ژوییه) تصمیم گرفت، همه‌ی سفیران ایران را احضار کند. افزون بر آن،  یک هیئت نمایندگی اتحادیه‌ی اروپا در ایران ماموریت یافت، رسما به مقامات جمهوری اسلامی اعتراض دیپلماتیک کند. هر دو اقدام با این هدف صورت گرفت که بر اعتراض اتحادیه‌ی اروپا تاکید بیشتری شود.

تفاوت ممنوعیت صدور روادید و توقف اداری آن

توقف اداری صدور روادید برای دیپلمات‌ها، با ندادن رسمی روادید به وابستگان دولت ایران متفاوت است. مورد دوم، دشوارتر از بررسی نکردن درخواست روادید است. البته اتحادیه‌ی اروپا مشغول بررسی اقدام دوم نیز هست.

به گفته‌ی محافل دیپلماتیک، کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، این هفته به بررسی ممنوعیت رسمی صدور روادید خواهند پرداخت. این ممنوعیت شامل کسانی خواهد شد که با احتمال تقلب انتخاباتی، خشونت علیه تظاهرکنندگان، یا ارعاب پرسنل سفارتخانه‌ها در ایران در ارتباط قرار دارند.

هنوز معلوم نیست چنین مجازاتی اعمال شود. در نامه‌ی ریاست ادواری شورای اتحادیه‌ی اروپا، در این زمینه چیزی گفته نشده است. در آن نامه فقط آمده است: «اتحادیه‌ی اروپا آماده است به شماری اقدامات دست بزند تا برای مقامات ایران سنگینی وضعی را که ایجاد کرده‌اند مورد تاکید قرار دهد».

19 دیدگاه »

  1. وحید said

    درود بر شما

  2. فرمانده جومونگ said

    باز هم سخت تر از اين باشد . هر كاري كه مي شود كه اين ارازل را به خاك سياه نشاند.

  3. وحید said

    سعید حجاریان را آزاد کنبد

    برنامه ریزی راهپیمایی بزرگ برای آزادی سریع حجاریان

  4. مهدی said

    مطمئن باشید که این اروپایی ها به خاطر آزادیخواهان دربند نظام این کار را نکرده اند و دلشان هم به خاطر آن ها نسوخته ، بلکه فقط به خاطر سفرای خود این کارها را انجام می دهند نه ملت ایران.

    • وحید said

      مهدی عزیز حرفت را قبول ندارم

      این طرز فکر را حکومت ظالم ایران در ذهن ما ایجاد کرده است که همه بد هستند و رشد انسانی در دنیا معنی ندارد

      مطمئن باشید این حمایت ها ارزش دارد

      آنها حتی از حقوق حیوانات که از نظر ما بی ارزش یا کم ارزشند اهمیت می دهند و این به خاطر فرهنگ آنهاست

      همه کشورهای دمکرات دنیا از این حرکت حمایت کرد مگر ونزلا و…

      ما نیز باید همیشه خودمان را اهل این دنیا بدانیم و همه متفکران را دوست داشته باشیم

  5. وحید said

    به ياد دلاوران راه آزادي اين کليپ را ببينيد و پخش کنيد

  6. سحر خیز said

    مهدی جان

    همه ما می دانیم که خارجی ها عاشق چشم و ابروی ما نیستند و بر خلاف سیاستمداران ما به دنبال منافع ملی خودشانند اما این حکومت راهی برای ما باز نگذاشته که بتوانیم به آن تکیه کنیم بنابراین در حال حاضر سگ اینها به سردمداران ما شرف دارد بگذارید اگر ایران بایستی با همه ما نابود شود همگی با هم نابود شویم تا نسلی نو و وطن پرست در این سرزمین رشد و نمو نماید

    » خون بر شمشیر پیروز است «

  7. فرمانده جومونگ said

    وطن وطن زمزمه هروز و هرشب من نام وطن قشنگترين حرف روي لب ماست.

  8. فرمانده جومونگ said

    تجاوز به دختر دانشجو در دانشگاه آزاد اراک
    ——————————————————————————–

    خبرنامه دانشگاه آزاد اراک :
    هفته گذشته دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اراک بار دیگر شاهد تجاوز یک استاد به یکی از دختران دانشجو در گروه محیط زیست و منابع طبیعی بود. فریاد های دختر دانشجو رئیس و مدیران دانشکده و دانشجویان را راهی طبقه دوم این ساختمان کرد و مطابق انتظار آقای دکتر محسن گرجی که همواره با دختران دانشجو در ارتباط تعریف نشده است و دو پرونده انضباطی و اخلاقی نیز در سوابق وی موجود است دختری را که برای پرسش در مورد نمره امتحانی اش راهی اتاق وی شده بود را بعد از قفل کردن درب اتاق وادار به آنچه که وی خواسته بود کرده و دختر دانشجو نیز با فریادهای خود از دانشجویان کمک می طلبید .

    گرجی که معتاد به مواد مخدر (هروئین) نیز است یک پرونده تجاوز به یک دختر دانشجو را نیز در سوابقش داشت و متاسفانه مشخص نیست کدامین مقام مسئول در دانشگاه آزاد اراک هر بار وی را مورد لطف قرار داده و مانع از اخراج وی میشود. گرجی از جمله بدنام ترین اساتید دانشگاه آزاد اراک است به نوعی که حتی اساتید اعلام میکنند وی آبروی همه را برده است اما هربار دست هایی از پشت پرده به کمک وی می آیند و مانع از اخراج وی میشوند. این فرد بد سابقه پس از اعتیاد شدید به مواد مخدر مدتی از دانشگاه با فشار رئیس وقت دانشکده کشاورزی (مهندس چنگیزی) کنار گذاشته شد اما بازهم وی با پارتی بازی به دانشکده بازگشت تا بار دیگر به پرونده ننگینش سابقه تجاوز را برای بار دوم اضافه کند.

    باعث خجالت است که در دانشگاهی یک فرد از چنان نفوذی برخوردار است که حتی پس از تجاوز به بازهم در دانشگاه باقی میماند.این بار حتی رئیس دانشکده کشاورزی نیز سخنان دختر دانشجو را تایید و ابراز تاسف کرد و گرجی را به مدیران حراست معرفی کرد اما مشخص نیست آیا بازهم گرجی برگ برنده جدیدی را رو خواهد کرد و با پوزخندی به همگان به دانشکده بازمیگردد. بعید نیست بازهم در این مجموعه مافیایی و بی قانون دانشگاه آزاد اراک چنین اتفاق رخ دهد.

    آقای دکتر ملک حسینی رئیس دانشگاه آزاد اراک به جای شما خجالت کشیدیم وقتی عدم کفایتتان را در همراهی با دانشجویان پس از اعتراضات دانشجویی به نتایج انتخابات دیدیم خجالت کشیدیم وقتی دانشجویان به دستور شما زیر مشت و لگد و باتوم نیروی کثیف انتظامی غرق به خون شدند و امروز خجالت میکشیم که در دانشگاهی درس میخوانیم که امنیت نداریم.
    بهتر است بیش از خود و دیگران را به زحمت نیندازید و کاری را بکنید که مدتهاست همگان منتظر آن هستند.لطفا استعفا کنید.

    به میرزایی رئیس حراست نیز توصیه میکنیم این صندلی را به فرد دیگری که صلاحیت عقلی دارد واگذار کند تا حداقل به غیر از کوتاه بودن آستین پیراهن پسران و مانتوی دختران موارد دیگر انضباطی را مد نظر داشته باشد.

    اين هم يكي از عملكردهاي دولت نهم

  9. فرمانده جومونگ said

    به طور خلاصه وضعیت امروز ایران این است:
    رای‌های دزدیده شده،
    دولتی بی مشروعیت سیاسی،
    مردمی مورد ستم و اهانت قرار گرفته،
    جوانانی زخمی و دستگیر و شکنجه شده،
    خون‌هایی به زمین ریخته شده،
    قلم‌هایی شکسته،
    روزنامه‌هایی بسته
    و فضای امنیتی و کودتاگونه
    و بی اعتمادی تلخ و گسترده مردم.

    ما اعلام می‌کنیم که:
    ۱- اکثریت جامعه ایران که این جانب میرحسین موسوی نیز یکی از آنان هستم مشروعیت سیاسی دولت ایران را نمی‌پذیریم. و از مردم جهان می‌خواهیم که همراه مردم ایران دولت غیر مشروع احمدی نژاد را به رسمیت نشناسند.

    ۲- ما خواستار جلوگیری از برخوردهای نظامی و امنیتی دولت غیر مشروع ایران هستیم. و ازملت‌ها و دولت‌های آزاد و سازمان‌های سیاسی و مدافعان حقوق بشر در جهان می‌خواهیم تا با حمایت از مردم ایران مانع از ادامه کشتار، دستگیری و شکنجه مردمی شوند که به خاطر رای دادن برای تعیین سرنوشت خویش سرکوب می‌شوند.

  10. مهم نيست said

    http://www.mizanpress.net/index.php?option=com_content&view=article&id=2733:2009-07-10-14-00-04&catid=5:2009-04-01-10-24-23&Itemid=66

  11. هادی said

    به امید خدا پیروز این میدان ما هستیم
    دم اروپائی ها گرم

  12. فرزند ایران said

    این تازه اول راه برای این دیکتاتورها است مطمعاً باشید که این دیکتاتورها بر قدرت نخواهند ماند این آقایان چشمشان را بر روی دنیا بسته اند و هر کاری که دلشان خواسته با مردم انجام داده اند . این رهبر که میگوید نائب امام زمان است آیا نائب امام زمان با مردم خود این کار میکند؟ آقای خامنه ای خداوند خودش شاهد این اعمال خشونت بار تو است و در زمان مقرر چنان عذابی را بر تو مسلط خواهد کرد که دیگه از این حر ف های دور از واقعیت نزنی
    صحبتم با آن کسانی است که در نماز جمعه شرکت میکنند نمازی که پشت سر کسی که به دروغ خود را نائب امام زمان می داند حرام است. دیگر ماهیت این رژیم برای مردم روشن شده است که فقط دروغ حرف اول و آخر است

    زنده باد ایران آزاد

  13. فرمانده جومونگ said

    محمود خائن آواره گردی/ خاک وطن را ویرانه کردی/ کشتی جوانان وطن آه و واویلا….. مرگ بر تو! مرگ بر تو…. مــــرگ بــر تــــو!
    دیگر کسی نمی ترسد، همه آمده بودند، اینها رفتنی اند

  14. یک دانا said

    بعضی از این مردم ما فکر نکرده حرف میزنند آخه عزیزان من ایران در هر صورت باید به یه قدرت بزرگ تو دنیا تکیه کنه….فکر میکنید تو این چند سال روی پای خودمون وایسادیم ؟ نخیر ما رو پای این روسیه ملعون وایساده بودیم
    الان هم هر چی بد بختی میکشیم همش زیر سر روسیه است
    برای ما مردم بدبخت چه فرقی میکنه تحریم بشیم یا نه؟ در هر صورت هر چی فشار هست روی ماست.تحریمم نشیم سودی به ما نمیرسه
    همه رو احمقی بالا میکشه
    پس همون بهتر این دولت و رهبر نامشروع ضایع بشن
    ایول اروپا

  15. 53 said

    من با خدا رابطه مستقیم دارم . خودش به من گفت با تو حرف بزنم .

  16. درود.
    دوست عزیز چگونه می توان با شما در ارتباط بود؟

    لطفا یک ایمیل بزنید و اگر امکان دارد این دیدگاه بنده را منتشر نکنید.

    آیا احمال تبادل لینک بین من و شما وجود دارد ؟

  17. 10mordad said

    بچه ها 10 مرداد فراموش نشه

  18. swas said

    dasd

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه